Katalogi klejone – co to takiego? Dla kogo?

Broszury reklamowe i katalogi oraz zeszyty lub książki najczęściej zbudowane są z kartek, których brzeg grzbietowy złączony jest klejem. Odpowiedni do tego celu mocny klej łączy kartki i mocno je ze sobą trzyma. Opasłe katalogi klejone wytrzymują wielokrotne przewracanie stron, zachowując wszystkie części w niezmienionym stanie.

Klej, który zwiąże kartki na wiele lat

Klejone kartki w zeszycie, klejone w książkach, także w broszurach reklamowych i katalogach. Dzięki tej technice łączenia otrzymamy żądany produkty bardzo szybko. Gdy przestaje być reklama aktualna, można ją wrzucić do odpowiedniego pojemnika na recykling. Nie musimy szukać metalowych zszywek, by je wszystkie usunąć przed pozbyciem się gazetek reklamowych, czy zapisanych brulionów.

Użyty klej ułatwia nam segregowanie odpadów. Przeglądając katalogi klejone, możemy swobodnie przewracać kartki bez obawy, że któraś kartka nagle się poluzuje i wypadnie. Nie ma takiej możliwości, gdyż rodzaj kleju użyty do łączenia ma specjalną silną nierozerwalną strukturę. Zamówiony produkt otrzymamy dużo szybciej, niż zlecając formę zszywaną.

Posiadając komputer, łatwo przygotujemy swój własny katalog. Dobry program do projektowania katalogów to taki, który wykona jak najwięcej czynności. Jest to edycja tekstu i formatowanie stron. Przygotowujemy treść i zdjęcia. W bardzo skróconym czasie możemy mieć uszykowany cały katalog. Przesyłamy druk on-line do drukarni i czekamy na papierowy wydruk. Gotowe egzemplarze otrzymamy kurierem. Szybka usługa pozwoli na minimalizowanie oczekiwania na całość. Jeżeli nie potrafimy w żadnym programie przygotować elektronicznie naszego katalogu, warto posłużyć się usługą specjalisty.

Jak produkowane są katalogi klejone?

Druk katalogów odbywa się na dużych arkuszach papieru, po czym są one cięte i łączone w całość. Musimy się więc postarać, aby ilość stron wynosiła wielokrotność liczby 4. Jeżeli tego nie zrobimy, ostatnie strony katalogu będą białe. Dla upartego można je podpisać słowem- notatki. Opasłe broszury reklamowe najlepiej się sprawdzają, gdy są klejone. Łatwiej je ujarzmić i klejona metoda jest zdecydowanie szybsza.

Wielkość stron zależy od nas. Najlepiej wybierać te standardowe, ponieważ przy nich nie ma odrzutów z powodu obcinania arkuszy. Odcięte skrawki papieru od razu idą do recyklingu. Niemniej przycinanie występuje zawsze, by wyrównać brzegi. Gotowe katalogi podsuwane są pod specjalną gilotynę, gdzie brzegi są wyrównywane. Katalogi klejone mogą być łączone dłuższym brzegiem lub krótszym. Będziemy mieć wówczas katalog poziomy lub pionowy.

Okładka do katalogu musi być przesłana do drukarni w oddzielnym pliku. Logo i napisy ustawiamy dalej od brzegu niż 5 mm, wówczas będziemy mieć pewność, iż wszystkie litery znajdą się w katalogu, a nie w koszu na odpady. Zdjęcia najlepiej umieszczać jako całość na jednej stronie. Jeżeli chcemy, by zdjęcie zajmowało obie przylegające do siebie strony, wówczas środek zdjęcia znajdzie się w sklejonym grzbiecie. Zdjęcia w pełni rozkładowe wymagają innej techniki łączenia.